22 November 2005

aku hanya hamba biasa...

..syahdunye lagu ni, kebiasaan pagi aku akan bukak tv atau radio, pagi2 dengar motivasi tv3 pastu tazkirah KLFM, ntah silap tekan punat pagi tadi aku terbukak lak sinar harap2 bersinar hidup aku pagi2 ni...memang rasa bersinar2 pun lepas aku dengo lagu ni...rase semangat lak nak jadi macm umar tu..sape la kita nak banding dengan sahabat2 nabi yang memang dah dijanjikan Allah akan syurga..kaifa bina? masyaAllah, tepuk dada tanya iman...

:: Aku Hanya Umar ::
Sebelum disapa sinar iman,kau bagaikan singa yang mengganas,membunuh anak perempuanmu,tanpa rasa belas dan kasihan,dipandu hati sekeras batu,jahiliah yang menyesatkan.Bila nur al-quran menusuk ke jiwa,lunturlah segala keangkuhanmu,berubah dan beralih arah mu,terbentur segala kekejaman,menjadi wira miskin nestapa,membela yang tak berupaya.Tidurmu dirimbunan tamar,tenangmu tiada tercalar,berbantal lengan tanpa pengawal,berselimut embun keimanan.Di malam yang hening,meratap menyesali diri,pada dosa kealpaan,dibasuh dengan air mata,memohon keampunan tuhan.Engkau khalifah berjiwa hamba,mentadbir tanpa singgahsana,menghina diri dihadapan allah,kemuliaan diri manusia.Mulia hidup bersulam taqwa,mulia mati mu kau syuhada,pergi rohmu ke alam tinggi, terbang menuju ke syurgawi.Aku hanya seorang umar,kemuliaanku kerna islam,semua ke syurga kecuali dia,ku bimbangi dialah diriku.Hati sekeras batu,berubah menjadi selembut air,jadi teman kebenaran,jadi musuh kepada kebatilan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...